Három nap, három motor!

Három nap, három motor!

2012-08-20 00:00 |

Slovakia Ring nem lopta be magát a szívünkbe, hiszen ezen a hétvégén a technika ördöge játszadozott a csapat idegrendszerével, mert három nap alatt három motort használt el Ákos Suzukija.

A szerdai, csütörtöki teszteken kifogástalanul mûködött minden és sikerült a legoptimálisabb beállítást megtalálnunk a hétvégére. Csütörtök utolsó edzésére egy komoly technikai gondunk akadt, ami miatt ezt a szabadedzést már inkább nem is teljesítettük, hiszen kockáztattuk volna az időmérőn való részvételt és ezzel elég nehéz helyzetbe került volna pilótánk. Szerencsére az időmérőt még kibírta a technika és sikerült a rajtrács 4. pozícióját megszerezni, ami az előzmények tudatában kiváló teljesítmény volt.

Ezek után a srácokra egy hosszú éjszaka, a hétvége első motorcseréje várt. Motor ki, motor be és éjjel ½ kettőre sikerült a szívátültetés, az autó készen állt az 1. futamra. Péntek reggel lehetőségünk nyílt egy 10 perces warm up keretein belül kipróbálni az új erőforrást. A motor kifogástalanul mûködött, ezért bizakodva vártuk a délutáni megmérettetést.

A rajt nem sikerült a legtökéletesebben Ákosnak így egy pozíciót veszített, ennek köszönhetően a célegyenes végére a teljes mezőny megérkezett a nyakára ahol már többen is veszélyeztették 5. helyét. Ezt a pozíciót már mintaszerû védekezéssel sikerült megtartania. De sajnos az új szív nem sokat bírt és a verseny 3. körében megállt. Ákos elmondása szerint kerregő hangot hallott, majd elnémult a motor és ezután az autót nem sikerült újraindítania, így egy nagyon ígéretes pozícióból volt kénytelen feladni a versenyt.

Parc ferme feloldása után kíváncsian kémleltük a távolt vajon kötél végén, vagy lábon érkezik vissza a rakoncátlan betegünk. Mindenki örömére saját lábán hozták az autót, ezért lelkesen vártuk, hogy végre visszaérjenek és kiderüljön mi is történhetett valójában. A lelkesedésünk nem tartott sokáig, hiszen ugyanaz a probléma volt ezzel a motorral is, mint az elődjével. Ezt is cserélni kell! Deja-vu vagy ez tényleg megtörténik velünk. Sajnos ez a valóság volt.

Mire felocsúdtunk a sokkból, a srácok már le is bontották a kocsi elejét, hogy hozzáférjenek a rakoncátlan második erőmûhöz. Jöhetett a harmadik. A korábbi események fényében nagyon reméltük, hogy ez nem hagy bennünket cserbe és végre sikerül futamot befejeznünk a Slovakia Ringen. Motor ki, motor be és este 10 órára készen is voltak a fiúk, hiszen már rutinból ment nekik az egész mûvelet. Az újabb motort másnap korán reggel volt módunk kipróbálni a bemelegítő edzésen. Ezzel is minden rendben volt, de az előző napi történések után már bizonytalanul vártuk a szombati futamot, hiszen a technika ördöge eddig ezen a hétvégén ellenünk dolgozott.

A 2. versenyt a 15. rajtkockából kezdhettük meg, ám egy hihetetlenül jó rajtot követően Ákos már az első kanyarba 9.-nek fordult. Egy újabb előzés után az első nyolc között vonatozott, amelyben az egész futam folyamán szinte minden kanyar után változott a sorrend, hiszen egy kisebb hiba akár több pozícióba is kerülhetett a pilótáknak. A szezon egyik legszorosabb és legizgalmasabb versenye végén Ákost a 7. helyen intették le, de Lévai Z. a leintést követően időbüntetést kapott, így az előkelő 6. helyezést sikerült megszereznünk.

A hétvége viszontagságait figyelembe véve, ezzel a végeredménnyel elégedettek lehetünk és végre sikerült  célba érnünk a Slovakia Ringen.
Következő hétvégén az ausztriai Red Bull Ring ad otthont a Suzuki Kupa mezőnyének.