Peches hétvége a szezonnyitón.

Peches hétvége a szezonnyitón.

2013-04-30 08:00 |

Vége az első hétvégének a Suzuki kupában.....

Vége az első hétvégének a Suzuki kupában amelyen, sajnálatos módon nem csapatunk reményei szerint alakultak az eredmények.
 
A szezon előtti teszteken sikerült minden pályán egy teljes napot gyakorolnunk és megtalálni az optimális beállításokat. Valamennyi helyszínen a tavalyi polehoz közeli vagy jobb időeredményt sikerült Ákosnak elérnie. Ezen időeredményeket látván teli önbizalommal vártuk az első megmérettetést, amely április 25-28.-a között a Hungaroringen került megrendezésre.
 
Pénteken három, 30 perces szabadedzés állt rendelkezésére minden pilótának finomtani a beállításokon és ráhangolódnia az első super pole-ra és az ezt követő szombati és vasárnapi futamokra. Az első gyakorlás zökkenőmentesen, terveink szerint alakult minden, hiszen Áki a legjobb időeredménnyel teljesítette azt.
Majd jött a második 30. perces edzés ahol elkezdődött az erre a hétvégére jellemző pech sorozatunk. Ákos Suzukija a Mansell kanyarban egy gyenge piruettet bemutatva megforgott és bal hátsó kerék nélkül, tréleren érkezett vissza a boxba, hogy a szerelők kezelésbe vehessék a „sánta lovat”, hiszen kerék nélkül nem versenyképes a technika, bármennyire is gyorsak voltunk ezidáig. 
   
                                                            

A srácok ismét bizonyították profizmusukat, miután négy perc alatt orvosolták a versenygép hiányosságait, így az edzés vége előtt újra négy kerékkel visszagurulhattunk a pályára, hogy az esetleges rejtett hibákra ne az utolsó edzésen derüljön fény. Mint kiderült félelmünk nem volt alaptalan, hiszen egy technikai problémával szembesültünk, amikor Ákos a motor gyengébb teljesítményére panaszkodott a csapatrádióban. A hiba okát a két edzés között kellett megtalálnunk, ami nem volt egyszerû feladat, mivel a hibajelenség több alkatrész meghibásodásából is adódhatott. Áki elmondása szerint csak melegen jelentkezik a probléma.
A csapat minden tőle telhetőt megtett a harmadik edzés rajtjáig. Bíztunk benne sikerült orvosolnunk a problémát és reménykedtünk, hogy zökkenőmentes lesz az utolsó etap. Nem így lett! Sajnos ugyanazzal a problémával kellett szembesülnünk, mint korábba. Hosszú éjszaka elé néztünk és csak továbbra is reménykedtünk abban sikerül megtalálnunk a hiba forrását és megjavítanunk a Suzukit, hiszen az időmérő előtt már nem volt lehetőségünk kipróbálni az autót.
 
Szombat reggel 10 óra után kezdődött a kvalifikáció, amely az idei szezon újítása a super pole időmérő rendszer szerint került lebonyolításra. Az időmérést a tegnapi technikai gondokból kiindulva, minél kevesebb körből kellett abszolválnunk, hiszen nem tudtuk sikerült e megjavítanunk a tegnapi technikai gondokat. Az időmérés első részében a technikát kímélve próbáltuk egy gyors körből bejutni a Q2-be. Ezt a tervünket H. Bence bukfence tette tönkre, hiszen Ákosnak a gyors körén dobott egy tetőt, így meg kellett szakítani az időmérést. Az utolsó 6 percben próbált meg mindenki bejutni az első 10-be, hogy megküzdhessen a pole pozícióért. A 3. helyen sikerült kvalifikálni magunkat a következő etapba, ahol fordított sorrendbe indították a top 10-et. A technikai gondok ellenére sikerült megszerezni az első rajtkockát.
 
A délutáni 1. futamot az élről kezdhettük és reménykedtünk benne, hogy a technika is kibírja. Ákos rajtja nem sikerült tökéletesen így egy helyet veszítve a másodikként fordulhatott az első kanyarba. Nagy Daninak sikerült Õt megelőznie így átvette a vezetést és diktálhatta a tempót. A gyengébb rajtot követően Áki megkapta a nyakába Bárkovics Zolit akit a második körre sikerült egy kicsit leszakítani magáról, így összpontosíthatott az élen álló pilóta üldözésére. A következő körben Zoli újra visszazárkózott, így Dani lélegzetvételnyi előnyhöz jutott. Aztán jött a fekete leves és elkezdett csúszni az új kuplung, amit a téli felkészítés alatt cseréltünk ki. Ennek köszönhetően a következő körben már visszacsúsztunk a harmadik helyre. Ezek után folyamatosan jelentkező erőátviteli probléma miatt, szép lassan szinte az egész mezőny elment, mígnem Ákos feladni kényszerült a küzdelmet. Nagyon csalódott volt az egész csapat hiszen pole-ból rajtolva futhattunk neki a 25’+1 körnek és az értékes pontok helyett egy nullázással kellett beérnünk a futam végére. Miután visszaszállították (immár másodszor) tréleren az autót, a srácok nekiugrottak és szétbontották a váltót. Bontás után kiderült a váltónak semmi baja, „csak” a kuplung szakadt szét és vetett véget a futamunknak. Ezzel a kieséssel a 2. futamot az utolsó rajtkockából indulva kell majd teljesíteni. Az éjszaka folyamán a srácok darabjaira szedték a váltót, ellenőrizték, majd egy újabb kuplungszerkezettel ismét visszatették a Swiftre.
 
A vasárnapi 2. futamot a 17. rajtkockából indulva a célkitûzésünk nem lehetett más mint a minél előkelőbb helyezés és az ezzel járó pontok megszerzése volt. A rajtban sikerült Ákinak egy helyet javítania és teljes gőzzel a mezőny után eredhetett. A 2. körre már öt helyet javítva a 11. helyen fordulhattott a 1-es kanyarba. Ákos, mint kés a vajon ment át a mezőny második felén, hiszen a következő körre már a 8. helyig verekedte előre magát. A 4. körre ismét egy helyet javítva a 7. pozícióból támadhatta az előtte haladó két pilótát. Az első négy versenyző kisebb előnyre tett szert így a realitás talaján maradva az 5. hely elérése tûnt elérhető célnak a futam jelen állása szerint. Azt hiszem a körülményekhez képest ez az eredmény is elfogadható lett volna a csapat számára. A következő három körben nem sikerült előre lépni és megelőzni az előtte haladó két pilótát. Majd a hármas kanyar kigyorsításánál sikerült a 6. helyen autózó T. Attila mellé érni és elé kerülni, (mint ahogy az a belső kamerás felvételen látszik is, amit az alábbi linken meg is tekinthettek: http://www.zsillemotorsport.hu/video.php?azon=33) de az Alesi kanyarhoz közeledve, megforgatta és nagy tempóval a szalagkorlátnak csapódva Áki feladni kényszerült a második futamot is. Az autó rommá tört. A stewardok az incidenst versenybalesetnek minősítették. A felvételeket elemezve a csapat úgy gondolja, hogy szabálytalan volt az ifjú titán, így a fellebbezés jogával élve reklamációt nyújtottunk be ,ezért a 2. futam végeredménye még nem hivatalos.

                                      
 
Az egész csapat nagyon csalódott, hiszen Ákos nagyon gyorsnak bizonyult (amit a pole megszerzése is bizonyít) ezen a hétvégén és reális esélyünk lett volna mindkét futamon a felállni dobogóra. Sajnos az égiek nem álltak mellettünk, így a következő megmérettetésen május 17-19.-e között a Salzburgringen kell minél több pontot szereznünk, hogy esély legyen a bajnokság megnyerésére.