Érzelmi hullámvasút volt a MOST-i hétvége.
2019-09-03 07:00 |
Igazi hullámvasút volt hétvégén a MOST-ban rendezett RENAULT CLIO CUP CENTRAL EUROPE versenysorozat.
Szerdán hosszú, dugókkal teli viszontagságos úton megérkeztünk MOST-ba az első Renault Clio Cup Central Europe futamunkra, amelyet az ETRC (European Truck Racing Championship) betétfutamaként rendeztek. A hétvégére hangolódás a csütörtöki fizetős szabadedzésekkel kezdődött. Erre a napra az információ gyűjtés volt a kitűzött célunk, hiszen ezen az aszfaltcsíkon korábban egy métert sem teljesítettünk, így nem állt rendelkezésre semmilyen adat a beállításokhoz. Az időjárás változékonysága miatt három edzést teljesített Levi. Voltak próbálkozók a félig nedves aszfalton, de ketten is a gumifalban végezték, így nem láttuk értelmét a felesleges kockázatvállalásnak, hiszen a hétvégére napos időt ígért az időjárás előrejelzés. A nap folyamán minden rendben működött és Levó is elégedett volt az autóval és tempóval.
Péntekekre egy feladatunk maradt, a gépátvétel. Tudtuk, hogy az első nem lesz egyszerű, de nem gondoltunk arra, hogy ekkora lesz a szívás. A gépátvételen kiderült, hogy a tank nem EB homológ, annak ellenére, hogy az osztrák sógor, akitől vásároltuk teljesen Európa Kupa kompatibilisnek árulta. Tovább nehezítette dolgunkat, hogy találtak egy elrepedt merevítőt, mely cseréjéhez a fél autót el kellett bontani. Gondoltuk megvásárlunk mindent a Renault Sporttól. De nem! Tank nincs! Kezdődött a fejvakarás honnét lesz homológ tank. Teltek az órák és tank sehol. Már próbálkoztunk az összes csapatnál, ha nincs ellenükre, ezzel a tankkal teljesítenénk a hétvégét, hiszen semmi előnyünk sem származik belőle. A csapatok hozzáállása teljesen pozitív volt és nem gördítettek akadályt a versenyzésünk elé. Már csak a stewardoknak kellett volna rábólintani és mehet a menet. Sajnos ez sem így történt, a válasz "NEM"! Hosszas egyeztetés után a Team Bleekemolen csapattól sikerült az egyik sérült autójukból hozzájutni egy tankhoz, így kezdett kisütni a nap a csapat feje felett. Sajnos eddigre már nyilvánvalóvá vált, hogy az első hivatalos edzést biztosan ki kell hagynia Levinek, pedig minden kilométer számít egy ismeretlen aszfaltcsíkon. A srácok azonnal belevetették magukat a munkába, hogy mihamarabb rajtra készen, vagyis gépátvételre készen álljon az autó. Amíg a tank kérdése megoldódott a többi hiányosság is javításra került így már csak ez az egy akadály állt a gépátvétel előtt. A szerelők profizmusának köszönhetően időre elkészültek az összes teendővel és a gépátvétel végre megtörtént, így maradt két szabadedzés az információ gyűjtésre. Az edzéseken Levi panaszkodott, hogy az egyenesben nem tudja követni az előtte autózókat, folyamatosan nyúlnak el tőle, pedig a szélárnyék is segítette. Próbáltunk a beállításokkal utána menni a következő nekifutásra. Sajnos nem lett jobb a helyzet. A Renault Sport hivatalos mérnökét tájékoztatva a problémánkról, ellenőrizte a telemetria adatokat és jelezte, hogy a beszívott levegő hőmérséklete magasabb az optimálisnál így az intercooler hűtésére szolgáló vízbefecskendező rendszer nem megfelelően működhet, ellenőrizzük le. Mint kiderült a fúvókák sérültek és nem jutott elég mennyiségű víz a hűtésre és ez okozza a 15%-kal kisebb motorteljesítményt. A hibát javítottuk és bíztunk a problémák megszűnésében. A két edzésen Levi jól érezte magát az autóban így bizakodtunk, hogy a továbbiakban már nem lesz problémánk.
Az időmérőt szombaton délelőtt rendezték. Ez az egy quali volt hivatott eldönteni mindkét futam rajtpozícióját. Az időmérő elején minden úgy tűnt rendben lesz, de ismét problémát jelzett Levó. Úgy érezte egyre gyengébb az autó és a turbónyomás is folyamatosan csökkent. Ki is jött a boxba. A szerelőink gyorsan nekiálltak megkeresni a hibát. A Renault Sporttól a mérnök is velünk volt a boxutcában, hogy szükség esetén segítsen a hibafeltárásban. A srácok azonnal nekiálltak megkeresni a hiba okát. Hamarosan találtak is egy kifordult tömítést. A hiba feltárása közben észrevették, hogy a rögzítőfülek fele le van törve és valószínűleg ezért nem marad a helyén a tömítés és ez okozza a motorerő vesztést. Gyorsan visszatették a helyére. Eddigre már csak annyi időnk maradt, hogy egy ellenőrző kört tegyünk jó lett e az autó. Ezzel az időmérő be is fejeződött számunkra és minkét futamon az utolsó rajtkockából várhattuk a piros lámpák kialvását.
Sajnos nem javult a helyzet, így az alkatrészt cserélni kellett. A hibás alkatrész a Renault Sport által leplombált egység és nem lehet hozzányúlni, ezért külön engedélyt kellet kérni cseréjére, amelyet csak technikai ellenőrök jelenlétében lehetett végrehajtani. A csere megtörtént, de nem volt lehetőség ellenőrizni, így csak reménykedni tudtunk, hogy minden a legnagyobb rendben lesz a másnapi mindkét futamon.
Az első futam kora délután rajtolt. A rajt utáni keveredésből profitálva rengeteg pozíciót javítva a 13. helyen köröztünk a safety car mögött. Az újraindítás után Levi továbbra is jó tempót diktálva a 15. helyen ért célba, amely a körülményeket figyelembe véve egy győzelemmel is felért. Nagyon mélyről sikerült felállnunk, így ez további lendületet adott a vasárnapi második futamra.
A szombati napból erőt merítve és az 1. futam belső kamerás felvételeit elemezve vágtunk neki a második Europa kupás futamunknak. Levo tökéletes rajtot produkálva már a célegyenes végére öt helyet javított. Majd az első körben ismét baleset és újra safety car és piros zászló. Eddigre már a 14. helyen várhattunk az újraindítást. Az új rajt után próbált Levó pozíciókat javítva még előrébb keveredni, de ez sajnos visszájára sült el és pozíciókat veszítve a 18. helyen fordulhatunk az utolsó körre. A kör vége felé jött a fekete leves és hátulról kilökték Levit. Sajnos az ütközés akkora volt, hogy befejeződött számunkra a futam és tréleren érkezett a Clio a parc fermébe.
A gyászos befejezés ellenére pozitívan zártuk a hétvégét és folyamatosan javulva, rengeteg tapasztalattal indultunk hazafelé.
Az autó ugyan nem a legjobb bőrben van jelenleg, de a következő megmérettetés előtt van lehetőségünk gatyába rázni.