Győzelemmel felérő 2. hely!!!!
2021-04-19 05:00 |
Érzelmi hullámvasút az első hétvége...
Elkezdődött az idei versenyszezon. Az idei esztendőt a Hungaroringen rendezett Laptiming Kupával indítottuk. A hétvége programja előtt egy egész napot tesztelhettünk, hogy finomítsunk a beállításokon és hangolódjunk a pénteki és szombati eseményekre.
Csütörtökön 6 szabadedzést biztosítottak a szervezők a versenyhétvége hivatalos programja előtt.
A csütörtöki napon az időjárás a múlt heti teszthez hasonlított, hiszen hideg nedves aszfalton kényszerültünk körözni. A tesztnapon nyilvánvalóvá vált, hogy reális esélyünk nyílhat a legjobbakkal küzdeni, hiszen Levó összeszedetten és kiváló köröket összerakva csinálta végig a mai napra tervezett programot.
A Laptiming Kupa időterve részünkre az alábbiak szerint alakult:
Péntek (04.16.):
09:40 szabadedzés
12:40 időmérő edzés
17:00 1. futam
Szombat (04.17.):
09:50 2. futam
Bizakodva vártuk a pénteki időmérőt!
A kvalifikáció előtt volt még egy edzés, amely során ellenőrizhettük a technikát és véglegesíthettük az optimális beállításokat. 12:40-kor rajtolt a hétvége legfontosabb pillanata, hiszen ez az egy időmérő biztosított lehetőséget eldönteni mindkét futam rajtsorrendjét. A leggyorsabban megtett köridő az 1. futam, a második legjobb kör pedig a 2. futam sorrendjét döntötte el. Az időmérő elején rengeteg autó volt a pályán, így bejöttünk egy rajt gyakorlatra a boxba. Sajnos közben lezárták a boxutcát, mert maximum 50 autó tartózkodhatott a pályán és amig ennyien fent vannak újabbat nem engedtek ki.
Így a boxban vártuk, hogy tisztuljon a pálya….
Nemsokára félbe szakították az edzést egy baleset miatt, amely jól jött részünkre hiszen Levó elsőként vághatott neki a következő etapnak. Nagyságrendileg 4-5 gyors körre volt lehetősége, de nagyon figyelni kellett a lassabb pilótákra és a lehető legtisztább kört összerakni. Folyamatosan figyeltük a szektoridőket és a pálya tisztaságát, minél kevesebb időt veszítsünk az előzések miatt. A szektorokból jól látszott van keresnivalónk a dobogós helyekért folytatott küzdelemben, de igazán tiszta kört még nem sikerült összerakni, valami mindig megakadályozott bennünket. Az utolsó lehetőségünk előtt a 4. pozícióból vártuk a folytatást. Sikerült találnunk egy tisztább részt a rengeteg pályán tartózkodó pilóta között, így vágtunk neki az utolsó lövésnek. Az első szektoridőből látszott, Levi is odateszi magát, hiszen kevéssel elmaradva a legjobb szektoridőtől teljesítette azt. A kör további részében is teljes koncentráltság volt pilótánk részéről, így sikerült egy 2:05:034-es időt összerakni, amely a pole-t érő időtől +0,301 másodperccel volt csak lassabb. Ez az időeredmény a 3. helyet jelentette az első és a 2. rajtpozíciót a szombati második futamra.
Nagy várakozással vártuk a délutáni 1. verseny rajtját….
17:00 elkezdődött a rajtprocedúra. Izgatottan vártuk a rajtot, mert látszott Levin, hogy éhes a sikerre és motiváltan várta a futamot. A rajt kiválóan sikerül és máris egy pozíciót javítva érkezett meg az első féktávhoz. A kanyarkijáraton megcsúszott az autó hátulja és már nem tudta megfogni, megforgott. A forgalommal szembe várta mozdulatlanul, hogy mindenki elkerülje az ütközést és rohamtempóban kezdhesse meg a felzárkózást az ellenfelekkel szemben. Sajnálatos módon egy autó már nem tudta elkerülni és telibe trafálta Levó Cliojának elejét és véget vetett a futamunknak. A felvételekből nem látszott, hogy mennyire sérült az autó, de az már a videón is látszott rengeteg munka vár a csapatra, hogy holnap legyen mivel elrajtolni. Megérkezett a tréler! A látvány szörnyű volt! A helyszínen javíthatatlan volt az autó!
Azonnali „B” tervre volt szükség ahhoz, hogy holnap is rajthoz tudjunk állni!
Szerencsére volt egy második autónk, de ez a kaposvári műhelyben pihent és nem Levire volt beállítva. Hosszú éjszaka elé néztek a szerelőink. Irány Kaposvár és amit lehet ott összerakni! A srácok egész éjjel dolgozva megcsinálták az autó és reggel 05:30-ra ismét versenyképes technikát biztosítva vártuk a pót gépátvételt.
Gépátvétel kipipálva…
A szombati második futam 09:50-től indult. A tegnapi kiváló rajtból kiindulva optimistán vártuk a kialvó piros fényeket. Rajt!!! Sajnos ez a rajtunk nem volt tökéletes, hiszen Levó elmondása szerint a kuplung máshol fogott és ez egy kicsit megzavarta rajtját. Az első kanyarhoz érve (összeszorult gyomorral vártuk) két pozíciót veszítve a 4. helyen fordultunk be. Teljesítve az első kört, már egy helyet javítva harmadiként eredhettünk a futamot vezető két svéd pilóta után. Sikerült hamar felzárkózni mögéjük, de az előzés más feladat! Hosszú körökön keresztül autózva egymás szélárnyékában követte egymást a trió. Már ekkor is tisztán látszott másnak nincs esélye saját tempóból felzárkózni így a dobogós helyek eldöntése rájuk marad. Levi folyamatosan nyomást helyezve az előtte haladóra szorosan mögötte leste a lehetőséget, mikor előzheti meg Erik Bertilssont. 5 perccel a leintés előtt sikerült az előzés! Már a 2. helyen vagyunk! A maradék öt percben voltak kósza próbálkozások a svéd pilóta részéről, hogy visszavegye helyét, de a futam hátralévő részében növelni tudtuk a különbséget, így lehetőséget sem biztosítottunk a támadásra. Levó nagyszerű tempót diktálva, magabiztosan szerezte meg a 2. pozíciót.
A tegnapi események tükrében ez az eredmény felér egy győzelemmel!
Ez a hétvége egy igazi érzelmi hullámvasút volt a csapat részére, hiszen ami a motorsportok esszenciája mindenből kijutott nekünk. Voltunk fent és a gödör legalján is, de csapatunk bizonyította tartását és profizmusát, hiszen egy pillanatra sem fordult meg senki fejében az a lehetőség, hogy felemelt kézzel hazasunnyogunk. Folytattuk a hétvégét, hogy lehetőséget biztosítunk Levinek arra, bizonyíthassa tehetségét a 2. futamon.
Igazi csapatmunka volt!!!
Mindenki nagyszerű, profi munkát végzett, hiszen csak együtt vagyunk képesek az akadályok leküzdésére…
Gratuláció Levinek a 2. helyért!!!!