Három dobogó a Slovakiaringen.

Három dobogó a Slovakiaringen.

2021-05-10 04:00 |

Levó 2. hely, Bálint 3. és 2. helyezés….

2021.05.08-09-én TCR Europe betétfutamaként a Slovakiaringen került megrendezésre a soron következő versenyhétvége. Két Clioval vágtunk neki a kihívásoknak, hiszen Losonczy Levente mellett Hatvani Bálint is volán mögé ült, így segítve Levó fejlődését.

A tervezett program pénteki szabadedzésekkel kezdődött. Az időjárás ismét a szeszélyes oldalát mutatta felénk, hiszen záporok -zivatarok tarkították a napot, de a lehetőségeinket maximálisan kihasználva sok értékelhető adatot gyűjtöttünk, és a szélárnyékozást is gyakoroltuk kicsit. Ellenőriztük az autókat, a srácok elvégezték a szükséges javításokat és a nap végén felkészítették a hétvége értékelésre kerülő részére. 

A szombati napra egy időmérő szerepelt az időtervben, amelyet délután 16:10-től tartottak a Clio Cup Bohemia sorozat részére. A kvalifikáció első szakaszában a két pilótánk, a szélárnyék adta lehetőségeket kihasználva próbálta összerakni leggyorsabb körét, de a nagy forgalom és lassabb autók előzése miatt ez nem sikerült tökéletesen, így az edzés második felére maradt a feladat. Gyors kerékcsere után folytattuk. A folytatásban Bálint biztosította Levónak az optimális szélárnyékot, hogy sikerüljön minél közelebb kerülni az élen tartózkodó svéd kollégájához. Mindkét pilótánknak sikerült összerakni egy viszonylag tiszta kört, amely a 2. és 3. helyre volt elegendő. Az időmérő végeredménye szerint az 1. futam rajtrácsán Hatvani Bálint a 2. és Losonczy Levente a 3. pozícióból vághat neki a távnak.

Vasárnapra maradt mindkét futam. Az első 09:20-kor kezdődött és tisztában voltunk a szélárnyék fontosságában ezen a pályán, így kiemelten fontos volt tartani az előttünk haladó tempóját.

A rajtot Levó kicsit jobban elkapva felzárkózott Bálint mellé, de előzni nem tudott, így az első kanyarban maradt a sorrend. Miután mindenki megnyugodott a verseny első szakaszában kialakult egy hármas vonat (Sandström – Bálint – Levó), akik elszakadni látszottak a mezőny többi tagjától. Már ekkor látható volt közöttük kerül leosztásra a dobogós helyek mindegyike, amennyiben nem lesz technikai gondja senkinek. Bálint és Filip Sandström nagy csatát vívva váltotta egymást az élen. Levó is lőtávolon belül volt, de előzési pozícióba nem tudott kerülni. A folytatásban Levi leszakadni látszott az élen csatázó kettős mögött, ezáltal kikerült a szélárnyékból és a felzárkózás esélye önerőből lehetetlenné vált. Aggodalomra azonban nem volt okunk, hiszen addigra már akkora előnnyel rendelkezett, hogy biztonságosan tudta tartani 3. helyét. Az élen haladók nagy csatát vívtak a dobogó legfelső fokáért és lesték egymás hibáit, hol tudnak előnyre szert tenni. Így ment ez az utolsó körig, ahol Bálint lelassítva bevárta Levót és az utolsó kanyarban átadta pozícióját. A helycserére szükség volt, mert Bálint nem teljesít egész szezont, így nem akart pontokat rabolni Levitől, így a futamot 2. és 3. hellyel zártuk, így mindkét pilótánk a dobogóra állhatott! 

1. futam végeredménye:

  1. Filip Sandström
  2. Losonczy Levente
  3. Hatvani Bálint

 

A második futam 12:40-től indult. A rajtsorrendet az előző futam győztese választhatta, miszerint az első hat helyezett fordított sorrendben rajtoljon. Tehát Bálint a 4., Levó pedig az 5. pozícióból várhatta a kialvó piros fényeket. 

Mindkettőjük rajtja kiválóan sikerült és Bálint az első pozícióban fordulhatott el az 1. kanyarban. Levó sem maradt le, hiszen a harmadik helyért csatázva fordult el és a kettes kanyart közelítve támadásba is lendült. Belső íven megpróbált elmenni Bertilsson mellet, de összeértek, ezért elcsípte a gázt, amelynek eredménye képpen elúszott az autó hátulja és beleforgott a kavicságyba. Sajnos a pálya leggyorsabb kanyarja nem tolerálja a legkisebb hibát sem, így Levi számára a futam be is fejeződött. Jött a Safety Car! Az újraindítás után 15 perc maradt a teljes versenytávból. Bálint az első helyről folytatta kiváló teljesítményét és küzdött tovább a dobogó legfelső fokáért. Folyamatosan vezetve a versenyt, védekezett Sandström támadásai ellen és tartotta a vezető helyét. 6 perccel a futam leintése előtt a svéd pilóta támadását nem sikerült hárítani és át kellett adni a pozícióját. Talán az időmérőn megspórolt új gumik segítettek az előzésben, hiszen ellenfelünk ezekkel vágott neki a versenytávnak. Sandström lassan távolodni látszott Bálinttól. A futam utolsó körére még Bá megkapta nyakába Bertilssont, ezért a verseny vége is izgalmasra sikerült, folyamatos védekezésre kényszerítve pilótánkat. A másik északi már nem tudott kifogni rajtunk, így végül a második helyért megküzdve intették le a versenyt. 

    2. futam végeredménye:

  1. Filip Sandström
  2. Hatvani Bálint
  3. Erik Bertilsson

Félig teli pohárral zártuk a hétvégét, mivel a tempó alapján egy győzelem is benne volt a levegőben, de Levó kiesésével sajnos még értékes pontokat is veszítettünk a bajnokság szempontjából. 

Gratuláció az egész csapat teljesítményéhez, hiszen mindkét futamon dobogóra tudtunk állni és három értékes helyezéssel zártuk a Slovakiaring-i hétvégét.

Következő futam Poznań, Lengyelország június közepe.